Vrouwen, voetbal en sociale media
Het doel van dit onderzoek is om de betekenisgeving aan vrouwenvoetbal van jonge vrouwelijke voetballers van 15 t/m 20 jaar, en de rol die sociale media hierin spelen, te onderzoeken. In dit onderzoek wordt een cultural studies perspectief gehanteerd waarbij jonge vrouwelijke voetballers over de door hun beoefende, en door de media gemarginaliseerde sport, aan het woord worden gelaten. Hierbij staat de betekenisgeving die zij als jonge vrouwelijke voetballers aan vrouwenvoetbal geven centraal. Ook wordt bekeken welke rol sociale media hierin spelen. Er zijn vier focusgroepen georganiseerd en aan de hand van een kwalitatieve thematische inhoudsanalyse zijn deze focusgroepen geanalyseerd. Ondanks dat sociale media een relatief eenvoudige manier zijn om een ‘counter-femininity’ te produceren en eigen ervaringen ook belangrijk zouden moeten zijn, kan worden geconcludeerd dat het lijkt alsof de meisjes over het algemeen nauwelijks afwijken van het heersende media discours in hun eigen vertogen over vrouwenvoetbal.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | GEND-TB-0002 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl