Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Media: tijd in beeld

dagelijkse tijdsbesteding aan media en communicatie, het culturele draagvlak, deel 14

In het huidige medialandschap is het moeilijk om het mediagebruik te onderscheiden van persoonlijke communicatie. De activiteiten kunnen deels via dezelfde apparatuur en soms gelijktijdig plaatsvinden. In dit rapport presenteren de auteurs een gedetailleerd beeld van zowel het mediagebruik als van de persoonlijke communicatie via media op basis van nieuw mediatijdsbestedingsonderzoek getiteld: Media:tijd, dat eind 2013 is uitgevoerd. Ze beschrijven het lezen, luisteren, kijken, surfen, gamen en communiceren van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder in alle mogelijke hoedanigheden. Bovendien gaan de onderzoekers in op de vraag welke media Nederlanders naast elkaar gebruiken (media-diversiteit), en welke op hetzelfde moment (media-multitasking). Ook gaan ze nader in op de sociale functie van het mediagebruik.

Literatuurverwijzing: Sonck, N., & Haan, J. de (2015). Media: tijd in beeld: dagelijkse tijdsbesteding aan media en communicatie, het culturele draagvlak, deel 14. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut MEDI-0036 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    2015
  • Plaats:
    Den Haag
  • Uitgever(s):
    Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP)
  • Collatie:
    147 p. bijl. ISBN: 9789037707328
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):