Digitale spelanalyse in het bewegingsonderwijs
praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim
Hogeschool Windesheim doet onderzoek naar ‘de digitale gymles’. In een aantal deelprojecten wordt onderzocht wat de effecten zijn van het gebruik van digitale middelen (zoals de Ipad) en gaming op het motorisch leerproces van kinderen en welke gevolgen dit gebruik heeft voor de didactiek van het bewegingsonderwijs. In dit artikel wordt het onderzoeksproject ‘spelanalyse’ beschreven. De auteurs geven een beknopte beschrijving van het onderzoeksthema, met vervolgens een doorkijk in de opzet en aanpak van het onderzoek. De eerste resultaten zijn in de loop van 2014 te verwachten.
Literatuurverwijzing: Koekoek, J., Walinga, W, Hilvoorde, I. van, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Digitale spelanalyse in het bewegingsonderwijs: praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim.