Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

Geen cookies te weergeven

 

 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Groene schoolpleinen

succes- en faalfactoren bij een duurzaam ontwerp van groene schoolpleinen

Dit project richt zich specifiek op het onderzoeken van succes- en faalfactoren van groene schoolpleinen. De volgende onderzoeksvragen staan centraal:

  1. Wat zijn fijne en nare plekken op groene schoolpleinen volgens leerlingen?
  2. Wat zijn de succes- en faalfactoren van groene schoolpleinen volgens directeuren en leerkrachten; ontwerpers en hoveniers?
  3. Welke innovaties zijn nodig in de groensector om de aanleg van duurzame groene schoolpleinen te realiseren?

Allereerst wordt in hoofdstuk 2 ingegaan op de methoden die zijn gebruikt om antwoorden te vinden op de onderzoeksvragen. In de daaropvolgende hoofdstukken worden de resultaten van het onderzoek beschreven. Zo leest u in hoofdstuk 3 wat leerlingen fijne en nare plekken vinden op hun groene schoolplein. In hoofdstuk 4 worden de succes- en faalfactoren beschreven die leerkrachten en directeuren naar voren brengen. In hoofdstuk 5 staan de succes- en faalfactoren van groene schoolpleinen volgens ontwerpers vermeld en in hoofdstuk 6 de succes- en faalfactoren volgens hoveniers. In hoofdstuk 7 worden de belangrijkste conclusies op een rij gezet, met enkele aanbevelingen voor de betrokken partijen.

Literatuurverwijzing: Maas, J., Muller, R., & Hovinga, D. (2014). Groene schoolpleinen: succes- en faalfactoren bij een duurzaam ontwerp van groene schoolpleinen. Amsterdam: VU Medisch Centrum.

Omschrijving