Boekman 100
tijdschrift voor kunst, cultuur en beleid, kunst in en buiten de klas, wie stimuleert het artistieke talent?
Artistieke talentontwikkeling wordt per school anders ingevuld. Projecten in het basisonderwijs vertonen geen samenhang, op de middelbare school zijn cijfers belangrijker dan experimenteerdrift, initiatief nemen of procesgericht denken. Van doorlopende leerlijnen is nauwelijks sprake. Daarvoor is een cultuuromslag in het onderwijs nodig. Artistieke talentontwikkeling buiten de klas onttrekt zich voor een groot deel aan de waarneming. Een integrale overheidsvisie kan meer overzicht en focus brengen.
Literatuurverwijzing: Dijkgraaf, M., Hamersveld, I. van, Leden, J. van der, Nuchelmans, A., Smithuijsen, C.B., & Woersem, L. van (2014). Boekman 100: tijdschrift voor kunst, cultuur en beleid, kunst in en buiten de klas, wie stimuleert het artistieke talent?.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Mulier Instituut | B100-0026 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl