Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Lichamelijke opvoeding in de basisvorming

coëducatie in de lichamelijke opvoeding, het lesgeven aan jongens en meisjes in gemengde groepen

In het kader van de ondersteuning van docenten bij de voorbereiding op de basisvorming, organiseerde het APS in samenwerking met de SLO en de Thomasgroepering van de KVLO een tweetal conferenties over coëducatie. De behoefte aan meer informatie over dit thema en voorbeelden uit de praktijk bleek groot op deze bijeenkomsten. Coëducatie in de lichamelijke opvoeding biedt een brede, diepgaande oriëntatie op de vraag: Geef ik de lessen lichamelijke opvoeding in het voortgezet onderwijs aan meisjes en jongens apart of aan meisjes en jongens in gemengde groepen? Een vraag die docenten, vaksecties en schol;en vanuit verschillende visies op het vak lichamelijke opvoeding en op het onderwijs, verschillend zullen beantwoorden. Naast onderwerpen die een discussie over de ‘voors’ en de ’tegens’ meer diepgang kunnen geven, komen ook veel voorbeelden aan bod over hoe dat lesgeven aan gemengde groepen in de praktijk zou kunnen.

Literatuurverwijzing: Algemeen Pedagogisch Studiecentrum (APS), Instituut voor Leerplanontwikkeling (SLO), & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (1994). Lichamelijke opvoeding in de basisvorming: coëducatie in de lichamelijke opvoeding, het lesgeven aan jongens en meisjes in gemengde groepen. Baarn: Uitgeverij Bekadidact.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
KVLO LOVO-072 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Omschrijving