Basisvorming
de basis van het studiehuis
Deze hoofdstukken beogen een bijdrage te leveren aan de eigen gedachtevorming en communicatie binnen de scholen. Daarvoor wordt getracht de diverse begrippen te verhelderen: wat wordt ermee bedoeld en wat wordt er niet mee bedoeld? Daarnaast wordt aandacht geschonken aan de haalbaarheid: de haalbaarheid vanuit de schoolpraktijk, de haalbaarheid vanuit het landelijk proces van de onderwijsontwikkeling en de haalbaarheid vanuit de ontwikkeling van landelijk beleid. Voor onderwijsontwikkeling is de combinatie van visie en pragmatisme onontbeerlijk. Alles hangt wel met alles samen, maar alles kan niet tegelijk.
In alle hoofdstukken staat centraal, welke bijdrage de basisvorming aan de ontwikkeling kan geven. Hoe zij samen met het primair onderwijs een basis, een fundering kan bieden aan het studiehuis. Immers, een studiehuis bouwen zonder fundering lijkt op de drassige grond van ons vaderland onverantwoord.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | OBELA-023 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek: