Tweede fase
loopbaanoriëntatie in het studiehuis
De herinrichting van de tweede fase vraagt om een ander keuzepatroon van leerlingen: de keuze voor een profiel in plaats van een vakkenpakket, voor een specifieke invulling van het vrije deel passend bij de loopbaanoriëntatie van elke leerling en bij het profiel van de school. Bovendien is in de examenprogramma’s van alle vakken in de tweede fase oriëntatie op studie en beroep in de eindtermen opgenomen. Dit betekent dat docenten onder andere de taak hebben duidelijk te maken wat hun vak voor mogelijkheden biedt als leerlingen zich oriënteren op hun vervolgtraject. Deze brochure biedt iedereen die zich met de leerlingbegeleiding bezig houdteen handreiking bij het nadenken over en vorm geven aan de invoering van een loopbaanoriëntatietraject voor alle leerlingen.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | OBELA-022 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek: