Kerndoelen basisvorming
besluit kerndoelen en adviesurentabel basisvorming 1998-2003
In deze publicatie staan de nieuwe kerndoelen voor de basisvorming van het voortgezet onderwijs. Het zijn streefdoelen. Ze beschrijven de kennis, inzichten en vaardigheden die leerlingen zich tenminste eigen moeten maken gedurende de eerste drie jaren van het voortgezet onderwijs. De kerndoelen die zijn opgesteld in 1993 kenden een aantal tekortkomingen; deze waren aanleiding voor de wetgever om de kerndoelen te herzien. Er zijn nu ook algemene doelen die voorafgaan aan de kerndoelen per vak.
Literatuurverwijzing: Procesmanagement Voortgezet Onderwijs (1997). Kerndoelen basisvorming: besluit kerndoelen en adviesurentabel basisvorming 1998-2003. 's-Gravenhage: Procesmanagement Voortgezet Onderwijs (PMVO).
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | OBELA-021 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek: