Kerndoelen basisvorming 1998-2003
relaties in beeld, over de relaties tussen de algemene doelen en de kerndoelen per vak
In dit boek staan de kerndoelen voor de basisvorming. Ze zijn uitgewerkt in hun onderlinge relaties; ze zijn voor docenten, schoolleiders, ouders en andere geïnteresseerden. De publicatie ligt tussen het naakte kerndoelenbesluit en de handen en voeten die de handreikingen per vak willen zijn. Met de herziening van de kerndoelen wordt geprobeerd het onderwijs beter te laten aansluiten op de directe belevingswereld van kinderen. Er zijn zes algemene doelen, waarin een aantal vakoverstijgende thema’s en een aantal vakoverstijgende vaardigheden zijn opgenomen. In het vervolg is per vak aangegeven welke algemene (sub)doelen in dat vak in elk geval aan de orde moeten komen en aan welke doelen daarnaast ook nog aandacht besteed kan worden.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | OBELA-015 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek: