Het kind in de sport en het bewegingsonderwijs
sportpedagogiek als belangenbehartiging?, afscheidscollege dr. Albert Buisman
Buisman benadert de sportpedagogiek in dit college als praktische- of handelingswetenschap, waarbij hij naar eigen zeggen aansluit bij zijn leermeester Langeveld, die schreef: de pedagogiek is een wetenschap, welke haar object niet slechts wil kennen om te weten hoe de dingen zijn, ze wil – wat ze bestudeert – leren kennen om te weten hoe gehandeld moet worden. Buisman bespreekt een aantal actuele opgaven binnen de sportpedagogiek, waarin hij op zoek gaat naar de bepalende markeringen van het vak. Ook probeert hij deze benadering van sportpedagogiek een plaats te geven binnen de Utrechtse Pedagogiek aan de Universiteit Utrecht.
Literatuurverwijzing: Buisman, A. (2007). Het kind in de sport en het bewegingsonderwijs: sportpedagogiek als belangenbehartiging?, afscheidscollege dr. Albert Buisman. Utrecht: Universiteit Utrecht.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | ORTHO-TB-001 | Beschikbaar |
Mulier Instituut | ONDE-TB-0010 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Mulier Instituuttel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl