Voortgezet onderwijs in de jaren negentig
In de jaren negentig zijn veel veranderingen en vernieuwingen in het voortgezet onderwijs in gang gezet: basisvorming, schaalvergroting, profielen en studiehuis in de tweede fase van het havo en vwo, nieuwe leerwegen in de bovenbouw van het vmbo en een nieuwe zorgstructuur. In deze publicatie wordt allereerst stilgestaan bij de uiteenlopende problemen en overwegingen die aan al deze vernieuwingen ten grondslag lagen. Centraal staat de vraag naar de effecten op leerlingniveau. Daarnaast wordt ingegaan op de vraag in hoeverre de problemen die begin jaren negentig aanleiding waren om de vernieuwingen in gang te zetten in middels zijn verminderd.
Literatuurverwijzing: Bronneman-Helmers, R., Herweijer, L., & Vogels, R. (2002). Voortgezet onderwijs in de jaren negentig. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | OBELA-004 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek: