Waarom onderwijs in bewegen?
Het is nog relatief kort, dat lichamelijke opvoeding wordt gekenschetst en gepresenteerd als een onderwijsvak als alle andere: als een vak met ‘gebruikswaarde’, voor nu en later. In deze uitgave is er om te beginnen aandacht voor de legitimering van ‘onderwijs in bewegen’ in algemene zin. Vervolgens wordt de betekenis in respectievelijk het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs uiteengezet. In enkele van de bijdragen blijft het niet bij het antwoord op de vraag waar het in de lichamelijke opvoeding om draait of behoort te draaien; er wordt tevens in globale termen over de gewenste inrichting van het onderwijs gesproken.
Literatuurverwijzing: Beenen, J., & Stegeman, H. (1994). Waarom onderwijs in bewegen? . Zeist: Jan Luiting Fonds.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
KVLO | LOLEGI-001 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek: