Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Nulmeting bewegingsonderwijs po

onderzoek naar de organisatie van het bewegingsonderwijs in het primair onderwijs

Het kabinet stelt in het Regeerakkoord ‘Bruggen Slaan’ te willen streven naar uitbreiding van het aantal lesuren voor bewegingsonderwijs op de basisschool. In een reactie op dit voornemen heeft de Tweede Kamer om een nulmeting bewegingsonderwijs gevraagd. Deze nulmeting bewegingsonderwijs is onderverdeeld in drie thema’s: de bevoegdheid van de leraar voor bewegingsonderwijs, lestijd en lesfrequentie en ten slotte de kwaliteit van het bewegingsonderwijs. Voor deze nulmeting hebben 1083 schooldirecteuren in het basisonderwijs en in het speciaal (basis)onderwijs een online-vragenlijst ingevuld. De steekproef onder basisscholen is gewogen naar onderwijssoort, denominatie, regio en stedelijkheid. De resultaten van het onderzoek worden in deze rapportage gepresenteerd.

Literatuurverwijzing: Reijgersberg, N., Werff, H. van der, & Lucassen, J.M.H. (2013). Nulmeting bewegingsonderwijs po: onderzoek naar de organisatie van het bewegingsonderwijs in het primair onderwijs. Utrecht: Mulier Instituut.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier Instituut ONDE-TB-0001 Beschikbaar
Mulier Instituut BIEB-306 Wordt niet uitgeleend

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving