Klantenbehoud in fitnessclubs
praktische retentie tools voor managers
Klantenbehoud, ook wel (member) retention of retentie genoemd, is al jarenlang een belangrijk thema in de fitnessbranche. Het klinkt zo eenvoudig: je klanten behouden. Het blijkt in de praktijk geen eenvoudige kwestie. Retentie staat reeds jarenlang hoog op de agenda, maar er zijn tot op heden weinig wonderen verricht. De klant blijft zappen en dat is nog steeds moeilijk aan banden te leggen. Voor fitnessclubs lijkt het soms dweilen met de kraan open. Voor clubs is dit van substantiële betekenis. In dit boek vind je informatie over klantenbehoud in fitnessclubs. Het fenomeen retentie wordt uitgebreid in beeld gebracht en geanalyseerd. Zo worden onder meer de meest recente retentie onderzoeken besproken. Het zwaartepunt ligt echter op het aanreiken van praktische instrumenten waar managers en medewerkers van fitnessclubs hun voordeel mee kunnen doen. Dit boek helpt dus vooral bij het verbeteren van de praktijk van klantenbehoud.
Fysieke exemplaren |
||
Organisatie | Plaatsingskenmerk | Status |
---|---|---|
Kenniscentrum Sport & Bewegen | SPOR-0128 | Beschikbaar |
Kenniscentrum Sport & Bewegen | SPOR-0059 | Beschikbaar |
Mulier Instituut | SPOR-0106 | Beschikbaar |
Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:
Kenniscentrum Sport & Bewegentel: 030-3041100
e-mail: info@kenniscentrumsportenbewegen.nl
Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl