Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Sportcahiers

bewegen op school en wat daarna?

Dit sportcahier heeft de titel ‘Bewegen op school en wat daarna?’ en is bedoeld als opvolger van het in 1968 verschenen cahier ‘School en sport’. Bewust is afgezien van de gedachte ‘School en Sport’ te herdrukken, omdat de ontwikkelingen sedert 1968 geleid hebben tot nieuwe inzichten in de betekenis van het bewegingsonderwijs. De Nederlandse Katholieke Sportfederatie heeft gemeend het thema ‘Bewegen op school en wat daarna?’ aan de orde te moeten stellen, niet alleen omdat zij sportbeoefening ziet als een middel tot (meer) volwaardige mensvorming, maar ook omdat opvoeding tot vrije tijd en vrijetijdsgedrag steeds meer in het middelpunt van de belangstelling zal komen te staan. In deze benadering hebben sport en lichamelijke opvoeding steeds nadrukkelijker met elkaar te maken en beïnvloeden de ontwikkelingen binnen de wereld van de lichamelijke opvoeding en van de sport elkaar wederzijds. De NKS hoopt dat dit cahier aan de leraren in de lichamelijke opvoeding in het werkveld, zowel als aan besturen van onderwijsinstellingen en uit de sportwereld, een verheldering zal geven van de problematiek van het bewegen op school en een bijdrage zal leveren aan een verdere en blijvende bezinning op de betekenis die het bewegingsonderwijs zal moeten hebben voor de bewegingsrecreatie na het verlaten van de school.

Literatuurverwijzing: Nederlandse Katholieke Sportfederatie (NKS) (1982). Sportcahiers: bewegen op school en wat daarna?. 's-Hertogenbosch: Nederlandse Katholieke Sportfederatie (NKS).

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
KVLO LODID-024 Beschikbaar
Mulier Instituut ONDE-0065 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier Instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

  • Jaar:
    1982
  • Plaats:
    's-Hertogenbosch
  • Uitgever(s):
    Nederlandse Katholieke Sportfederatie (NKS)
  • Collatie:
    96 p. fig. ill.
  • Mediumsoort:
    Boek
  • Trefwoord(en):