Spring naar content

110 publicaties gevonden

  • een mixed methods onderzoek naar de percepties van sportverenigingen en sponsorcommissies rondom het organiseren van weerbaarheid tegen crimineel weldoenerschap

    Nederland kent een unieke sportinfrastructuur met ruim 24.000 sportverenigingen. Wekelijks komen miljoenen sporters bij elkaar om via hun vereniging een sport te beoefenen. Sportverenigingen worden dan ook gekenmerkt door hun…

    Scriptie
  • een studie naar de institutionele context van (crimineel) ondermijnend gedrag in het voetbal

    Amateur voetbalverenigingen zijn kwetsbaar voor (criminele) ondermijning. De inmenging van bijvoorbeeld een grote sponsor kan ondermijnend werken als die bepaalde eisen stelt, of als de club te afhankelijk is van…

    Rapport
  • handleiding voor bedrijven en sportorganisaties

    Gedetailleerde informatie over sportsponsoring voor de sponsor en de gesponsorde. Aangevuld met schema’s, illustraties, voorbeelden, handleidingen en checklist.

    Boek
  • Iconische nationale en internationale topsportevenementen en sportevenementen voor recreanten zijn afgelast of uitgesteld door het coronavirus. De door de rijksoverheid verstrekte gezondheidsadviezen en de beperkingen die in het openbare leven…

    Artikel in vaktijdschrift
  • huishoudens, nalatenschappen, fondsen, bedrijven, goededoelenloterijen en vrijwilligers

    “Geven in Nederland” is het macro-economische overzicht van de filantropie door huishoudens, nalatenschappen, bedrijven, fondsen en goededoelenloterijen. Het Centrum voor Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit te Amsterdam voert het…

    Boek
  • criminele sponsors van het amateurvoetbal in Brabant en Zeeland

    Dit rapport onderzoekt de vraag hoe clubs in het amateurvoetbal zich effectief kunnen wapenen tegen het risico van sponsoring door criminele weldoeners en andere vormen van infiltratie door de onderwereld.

    Rapport
  • Artikel van Merel Walraven in Sport & Strategie waarin een aantal highlights uit haar proefschrift Sports Sponsorship Effectiveness worden beschreven. Haar proefschrift levert een bijdrage aan het vakgebied met verschillende studies naar…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In…

    Boek
  • efficiency assessment with data envelopment analysis

    Over the last decades, sports sponsorship has become a popular and expensive marketing instrument. However, in business practice, projects are often not evaluated properly and academic research considering both costs…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift