Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
60 publicaties gevonden
-
een literatuurstudie naar de invloed van de parasociale relatie met fitfluencers op de exercise self-efficacy van hun volgers
Sociale media worden tegenwoordig steeds meer gebruikt om mensen te motiveren gezonder te leven. Zo kunnen fitness influencers met hun fitness- en gezondheidsgerelateerde content op Instagram en YouTube mensen motiveren…
-
visiestuk
In dit document lees je over de visie van Kenniscentrum Sport & Bewegen, Trimbos-instituut en Netwerk Mediawijsheid op digitaal mediagebruik in relatie tot bewegen bij 0-4 jarigen. Aanvullend krijg je…
-
omvang, aard en aanpak van online discriminatie tegen contractspelers in het Nederlandse betaald voetbal
Voetballers in het Nederlands betaald voetbal hebben op grote schaal te maken met online discriminatie. In dit rapport verkent Movisie in opdracht van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) in…
-
In dit artikel staat de vraag centraal wat de betekenis is van sociaalnetwerksites binnen ledenorganisaties, zoals sportverenigingen, voor het bevorderen van een clubgevoel onder leden.
-
factsheet 2020/6
The Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) decided that the Dutch, Spanish, and Monaco grand prix will be postponed due to the COVID-19 outbreak. FIA is not the only international association…
-
inzicht in sentimenten van Twitteraars bij reacties en besluiten van UEFA en IOC, factsheet 2020/5
De keuze van de UEFA om het EK Voetbal in verband met de COVID-19 crisis in de zomer van 2020 niet te laten doorgaan, komt de organisatie niet op kritiek…
-
een verkennende studie onder mensen die geen sport volgen in de media
In het in 2019 door het ministerie van VWS en diverse maatschappelijke partners gesloten deelakkoord Topsport die inspireert! staat het vergroten van de maatschappelijke waarde van topsport centraal. Ingezet wordt…
-
positie paper Trimbos-instituut & Netwerk Mediawijsheid
Trimbos-instituut en Netwerk Mediawijsheid hebben medio 2019 besloten om de handen ineen te slaan. Het doel is om meer grip te krijgen op gezond gedrag in een digitale wereld, op…
-
identificeren, verbinden en faciliteren
Sinds 2006 investeren Nederlandse organisaties in online communityplatformen, een plek voor klanten, medewerkers en belanghebbenden om met elkaar en de organisatie in contact te komen en te blijven. Het boek neemt…
-
jaarboek 2019-2020
Dit jaarboek beschrijft de relevante trends, cijfers en best practices op het gebied van marketing. Uitvoerig wordt ingegaan op thema’s als marketingstrategie, advertising, customer services en contentmarketing.