Spring naar content

44 publicaties gevonden

  • discursive (re)constructions of race/ethnicity in Polish televised football

    The articles that make up the chapters of this dissertation aimed to provide an answer to the overarching research question: How are discourses surrounding race/ethnicity (re)constructed in Polish men’s televised…

    Proefschrift/oratie
  • levels of gender and ethnic/racial representation in leadership positions in European football

    The representation of ethnic minority players in many national professional football leagues is larger than the ethnic diversity in the respective societies at large. However, previous research also showed that…

    Rapport
  • (ongewenst) gedrag op het werk

    Wat vind jij? Kun je een collega aanraken tijdens een gesprek? Of van je teamleden zonder kinderen vragen om niet in de schoolvakanties vrij te nemen? Deze uitgave bevat meer…

    Werkboek / instrument
  • omvang, aard en aanpak van online discriminatie tegen contractspelers in het Nederlandse betaald voetbal

    Voetballers in het Nederlands betaald voetbal hebben op grote schaal te maken met online discriminatie. In dit rapport verkent Movisie in opdracht van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) in…

    Rapport
  • factsheet 2021/27

    Nederlandse ouderen en vrouwen met een niet-westerse migratieachtergrond sporten minder vaak dan Nederlanders zonder migratieachtergrond. Dat blijkt uit onderzoek van het Mulier Instituut naar sportgedrag van en ervaren racisme door…

    Factsheet
  • veel draagvlak voor aanpak van expliciet racisme, factsheet 2021/17

    Vier op de tien profvoetballers in Nederland geven aan dat racisme en andere vormen van discriminatie regelmatig voorkomen in het betaald voetbal. 14 procent heeft er zelf mee te maken…

    Factsheet
  • a Q-sort analysis on the value of social branding campaigns as vehicles for reducing racism among soccer fans

    Social branding is a new governance strategy in the field of sport. National governments and sport associations, for instance, use branding to reach out to fans and alter their perceptions…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift