Spring naar content

21 publicaties gevonden

  • Column van Remco Hoekman in Sportaccom over de grote diversiteit van beheervormen bij sportaccommodaties, waarbij de rol van de overheid afneemt en die van commerciële aanbieders toeneemt. Er is vooralsnog…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In…

    Boek
  • Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol is gaan spelen in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van…

    Boek
  • van archipel naar synergie, onderzoek naar een modelontwerp voor marktgerichte exploitatie van sportaccommodaties in intergemeentelijk samenwerkingsverband

    In deze thesis staat centraal aan welke kenmerken een model voor intergemeentelijke samenwerking moet voldoen bij de marktgerichte exploitatie van sportaccommodaties. Beantwoording van de onderzoeksvraag heeft geleid tot inzicht in…

    Scriptie
  • inzichten en marktontwikkelingen in de Benelux

    Deze ‘GfK jaargids 2014’ bevat artikelen met onderzoeksresultaten en weetjes. Inhoudelijk zijn enkele wijzigingen doorgevoerd. Daarbij is gekozen voor een opzet die parallel loopt met de belangrijkste markten of sectoren…

    Boek
  • inzichten en marktontwikkelingen in de Benelux

    In deze jaargids komen ontwikkelingen naar voren die GfK in 2012 hebben beziggehouden. Onderwerpen die in deze editie aan de orde komen zijn onder andere retailing 3.0, e-consumenten, digitale media,…

    Boek
  • vergelijkend onderzoek in het licht van de ontwikkeling van product- naar marktoriëntatie van het gemeentelijk sportbeleid, bijlagen

    De afdeling Sport en Recreatie, onderdeel van de dienst Maatschappelijke en Culturele Zaken, formuleert het beleid voor de gemeentelijke sportinstellingen. Voor twee van deze instellingen, de zwembaden de ‘Tongelreep’ en…

    Rapport
  • vergelijkend onderzoek in het licht van de ontwikkeling van product- naar marktoriëntatie van het gemeentelijk sportbeleid

    De afdeling Sport en Recreatie, onderdeel van de dienst Maatschappelijke en Culturele Zaken, formuleert het beleid voor de gemeentelijke sportinstellingen. Voor twee van deze instellingen, de zwembaden de ‘Tongelreep’ en…

    Rapport
  • inzichten en marktontwikkelingen in de Benelux

    In deze jaargids komen ontwikkelingen naar voren die GfK in 2011 hebben beziggehouden. De nadruk ligt in deze editie op de ontwikkelingen van de digitalisering en de online mogelijkheden waarover…

    Boek
  • handleiding

    Deze publicatie betreft een werkmap waarin een stappenplan staat beschreven voor het uitvoeren van een strategische marktverkenning van de activiteiten van sportbonden. Stapsgewijs wordt via een kaartsysteem het stappenplan gepresenteerd.

    Handboek / handleiding