Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21 publicaties gevonden
-
Column van Remco Hoekman in Sportaccom over de grote diversiteit van beheervormen bij sportaccommodaties, waarbij de rol van de overheid afneemt en die van commerciële aanbieders toeneemt. Er is vooralsnog…
-
Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In…
-
Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol is gaan spelen in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van…
-
van archipel naar synergie, onderzoek naar een modelontwerp voor marktgerichte exploitatie van sportaccommodaties in intergemeentelijk samenwerkingsverband
In deze thesis staat centraal aan welke kenmerken een model voor intergemeentelijke samenwerking moet voldoen bij de marktgerichte exploitatie van sportaccommodaties. Beantwoording van de onderzoeksvraag heeft geleid tot inzicht in…
-
inzichten en marktontwikkelingen in de Benelux
Deze ‘GfK jaargids 2014’ bevat artikelen met onderzoeksresultaten en weetjes. Inhoudelijk zijn enkele wijzigingen doorgevoerd. Daarbij is gekozen voor een opzet die parallel loopt met de belangrijkste markten of sectoren…
-
inzichten en marktontwikkelingen in de Benelux
In deze jaargids komen ontwikkelingen naar voren die GfK in 2012 hebben beziggehouden. Onderwerpen die in deze editie aan de orde komen zijn onder andere retailing 3.0, e-consumenten, digitale media,…
-
vergelijkend onderzoek in het licht van de ontwikkeling van product- naar marktoriëntatie van het gemeentelijk sportbeleid, bijlagen
De afdeling Sport en Recreatie, onderdeel van de dienst Maatschappelijke en Culturele Zaken, formuleert het beleid voor de gemeentelijke sportinstellingen. Voor twee van deze instellingen, de zwembaden de ‘Tongelreep’ en…
-
vergelijkend onderzoek in het licht van de ontwikkeling van product- naar marktoriëntatie van het gemeentelijk sportbeleid
De afdeling Sport en Recreatie, onderdeel van de dienst Maatschappelijke en Culturele Zaken, formuleert het beleid voor de gemeentelijke sportinstellingen. Voor twee van deze instellingen, de zwembaden de ‘Tongelreep’ en…
-
inzichten en marktontwikkelingen in de Benelux
In deze jaargids komen ontwikkelingen naar voren die GfK in 2011 hebben beziggehouden. De nadruk ligt in deze editie op de ontwikkelingen van de digitalisering en de online mogelijkheden waarover…
-
handleiding
Deze publicatie betreft een werkmap waarin een stappenplan staat beschreven voor het uitvoeren van een strategische marktverkenning van de activiteiten van sportbonden. Stapsgewijs wordt via een kaartsysteem het stappenplan gepresenteerd.