Spring naar content

11 publicaties gevonden

  • Waarom wordt iemand gymleraar? Wat zijn de motieven van de ALO-student(e) als hij/zij aan z’n/haar opleiding begint? En wat bezielt een deel van de afgestudeerden vier of vijf jaar later…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Er is geen loopbaanmonitor voor leraren LO, maar de uitspraak “Veel ALO-studenten worden na hun opleiding van alles en nog wat, behalve leraar”, lijkt niet uit de lucht gegrepen. Ze…

    Artikel in vaktijdschrift
  • loopbaanoriëntatie in het studiehuis

    De herinrichting van de tweede fase vraagt om een ander keuzepatroon van leerlingen: de keuze voor een profiel in plaats van een vakkenpakket, voor een specifieke invulling van het vrije…

    Boek
  • de voorbereiding van profvoetballers op een maatschappelijke loopbaan

    Een profvoetballer heeft gemiddeld een voetbalcarrière van 10,5 jaar, alvorens hij de overstap maakt naar een tweede maatschappelijke carrière. Een kwart heeft meer dan een jaar nodig om een eerste…

    Rapport
  • topsporters over het zwarte gat

    Als topsporter ben je 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 52 weken per jaar bezig met één doel: de beste worden. Wat is de impact als de…

    Boek
  • kansen voor topsporters en werkgevers op de arbeidsmarkt

    In dit boek vertellen negen topsporters over hun maatschappelijke carrière. Wat betekent het na een sportloopbaan vol hoogtepunten niet meer in de schijnwerpers te staan? Is het beruchte zwarte gat…

    Boek
  • handleiding voor het ontwikkelen van medewerkers

    Deze brochure is ontwikkeld door WOS in samenwerking met ESG Restart en is bedoeld als handvat voor het maken van opleidings- en ontwikkelingsbeleid. In de brochure staan o.a. centraal: loopbaanbeleid…

    Brochure
  • Onderzoek waarin de centrale vragen luiden: welke knelpunten ondervinden potentiële topsporters in het MBO bij de combinatie van hun onderwijsopleiding en de beoefening van hun sport? En: welke voorzieningen zijn…

    Boek