Spring naar content

17 publicaties gevonden

  • In een praktijkstudie die we op onze website (LO Magazine op de KVLO-site) hebben geplaatst, staat uitvoerig beschreven hoe expliciete leerhulp een positieve bijdrage kan leveren aan het beter leren…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In oktober 2016 is de methode ‘Turnen voor beginnerz’ uitgebracht. Op dit moment wordt gewerkt aan een soortgelijke methode voor judo. In een artikelenserie wil ik een verbinding maken tussen…

    Artikel in vaktijdschrift
  • makkelijker gezegd dan gedaan?

    Kinderen ontwikkelen hun motoriek en hun motorische vaardigheden op hun eigen manier, in hun eigen tempo. Dit lijkt vanzelf te gaan, bijna moeiteloos. Dat geldt echter niet voor alle kinderen.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • makkelijker gezegd dan gedaan?

    Kinderen ontwikkelen hun motoriek en hun motorische vaardigheden op hun eigen manier, in hun eigen tempo. Dit lijkt vanzelf te gaan, bijna moeiteloos. Dat geldt echter niet voor alle kinderen.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • aansluiten bij het werkgeheugen van de leerling

    Welke leerhulp – zoals de inhoud en formulering van instructie of het ontwerp van het bewegingsarrangement – past het beste bij de leerling en kan zorgen voor optimale succeservaringen en…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Er is een deel van onze collega’s voor wie de terminologie van dit artikel gesneden koek is. Ze zijn ermee opgegroeid. Anderen zijn ook met de materie bezig maar meer…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In het KVLO-magazine willen we graag ruimte geven aan studenten van de ALO opleidingen en hen aan het woord laten wat betreft ideeën. Dit keer is het Bas Krop van…

    Artikel in vaktijdschrift
  • het kan anders..

    Het ontwerpen en realiseren van bewegingsactiviteiten die door iedere leerling betekenisvol en uitdagend ervaren worden, is geen sinecure. We kunnen vaststellen dat dit voor ons als professionals enerzijds een complexe…

    Artikel in vaktijdschrift
  • het kan anders

    Het ontwerpen en realiseren van bewegingsactiviteiten die door iedere leerling betekenisvol en uitdagend ervaren worden, is geen sinecure. We kunnen vaststellen dat dit voor ons als professionals enerzijds een complexe…

    Artikel in vaktijdschrift
  • onderzoeksrapport

    Het ZwemanalyseLAB van Hogeschool Windesheim voerde in het kader van het project NL Zwemveilig onderzoek uit naar hoe kinderen in het zwemonderwijs leren. Omdat geconstateerd werd dat de zwemlesmethoden die…

    Rapport