Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
53 publicaties gevonden
-
Elite sport success in international tournaments is supposed to play an important role in shaping national identity. In this article, the authors explore if and how this applies to the…
-
meta-analyse van vijftien Brabantse sportevenementen
De bezoekers van vijftien Brabantse sportevenementen geven deze evenementen gemiddeld het rapportcijfer 8. De grote meerderheid ervaart tijdens hun bezoek een gevoel van saamhorigheid en is van mening dat het…
-
Blog van Paul Hover op de website van Sportnext. Dit is gebaseerd op de presentatie die Paul Hover mocht verzorgen tijdens het 14e IHRSA European Congress dat in Amsterdam georganiseerd werd…
-
Rubriek van Jerzy Straatmeijer in Fit!magazine over de ontwikkeling van het imago van de fitnesssport.
-
Dit boek geeft een overzicht van het symposium ‘Menschenbilder im Sport’.
-
effects on customers' brand image perception
Throughout the last years the internet has undergone a lot of changes in terms of the emergence of the Web 2.0 and electronic Word of Mouth. Individuals nowadays spend a…
-
een onderzoek naar het effect van het verwerken van een sponsordeal van een voetbalclub in advertenties op het imago, de attitude en koopintentie van fans, fans van een rivaliserende club en niet-fans
Een onderzoek naar de effecten van het verwerken van een sponsordeal met een voetbalclub in productadvertenties onder verschillende groepen fans; namelijk fans van de voetbalclub, fans van een rivaliserende club en…
-
a comparison between clubs with a different fan base dimension
The rise and wide diffusion of social media applications allow sports organizations to directly communicate with fans, capitalising on their emotional involvement with teams and establishing mutually beneficial relationships. Despite…
-
Het is niet eerder onderzocht wat het effect is van sportsponsoring via sociale netwerk sites op de reputatie van organisaties. De resultaten van dit onderzoek laten zien dat sportsponsoring ervoor…
-
This study has investigated if the image of a sporting event will be transferred to the sponsoring brand. There are three different sponsoring types investigated namely: functional similarity, image similarity…