Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
40 publicaties gevonden
-
Nederlandstalige samenvatting: Dit boek biedt een overzicht van nieuwe technologieën op het gebied van lichaamsbeweging en gezondheid. Het onderzoekt de integratie tussen technologie en lichaamsbeweging en gezondheidsbevordering. Het boek staat positief…
-
Physical inactivity accounts for more than 3 million deaths per year, most from non-communicable diseases in low-income and middle-income countries. We used reviews of physical activity interventions and a simulation…
-
gebruik en houding van vertegenwoordigers van sportverenigingen, informele groepen en breedtesportevenementen ten aanzien van hardloop-, wandel- en fietsapps, factsheet
Dit factsheet gaat over het gebruik en de houding van vertegenwoordigers van sportverenigingen, informele groepen en breedtesportevenementen ten aanzien van hardloop-, wandel- en fietsapps. De resultaten zijn gebaseerd op kwalitatief, verkennend onderzoek. Monitoring…
-
naar een duurzame netwerksamenleving
Informatie-, communicatie- en transactietechnologie doet iets met de aloude beperkingen van ruimte en tijd. Een Ministerie van Ruimte & Tijd is een metafoor voor integraal beleid op het gebied van…
-
SLO, nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling, heeft samen met het Northgo College uit Noordwijk een aantal voorbeeldlessen voor digitalisering in de gymles ontworpen. In deze lessen wordt ICT ingezet als video-instructie en…
-
kansen van digitalisering
Op hogeschool Windesheim wordt door het Lectoraat ‘Bewegen, School en Sport’ sinds januari 2012 onderzoek gedaan naar mogelijkheden van digitalisering van de gymles. Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door een…
-
een combinatie van digitale techniek, vakinhoud en didactiek in het spelonderwijs
Dit artikel laat zien hoe de app ‘Video-catch’ werkt in het onderwijs. De vraag hierbij is vooral nog hoe en wanneer het taggen met deze digitale toepassing effectief kan worden…
-
een kritisch filosofisch betoog
Als deelnemer aan het symposium ‘Van tikken naar taggen 2015’ aangaande digitalisering in bewegingsonderwijs en sport en als opleidingsdocent van de Calo, waardoor ik middels vele stagebezoeken op allerlei scholen…
-
In het najaar van 2012 startte Windesheim in Zwolle zowel met een project als een onderzoek naar het gebruik van ‘tech’-knowledge in de lichamelijke opvoeding (LO). Vanuit mijn betrokkenheid bij…
-
een kritische dialoog
Op woensdag 25 maart organiseerde het lectoraat Bewegen, School en Sport van hogeschool Windesheim het symposium ‘Van tikken naar taggen 2015’ over digitalisering in bewegingsonderwijs en sport. Tijdens dit symposium…