Spring naar content

16 publicaties gevonden

  • handleiding bij gestandaardiseerde vragenlijst buitenspelen

    Spelen kinderen in jouw gemeente minder buiten dan kinderen in andere gemeenten? Zijn er verschillen in buitenspeelgedrag tussen wijken? Die vragen kun je door de verschillende manieren van meten en…

    Handboek / handleiding
  • factsheet 2024/12

    Twee derde van de ondervraagde Nederlandse gemeenten beschikt in 2023 over buitenspeelbeleid. Maar dit beleid laat nog wel ruimte voor verbetering zien. Beleidsdoelen zijn bijvoorbeeld vaak niet zo concreet geformuleerd…

    Factsheet
  • het belang van bewegen voor kinderen van 0 tot 4 jaar

    Het thema bewegen heeft vaak geen structurele plek op het consultatiebureau. Terwijl voldoende en gevarieerd bewegen heel belangrijk is voor een gezonde groei en ontwikkeling. Om bewegen een structurele plek…

    Rapport
  • een kwalitatief onderzoek naar de integratie van het thema bewegen in de kinderopvang

    Het thema bewegen heeft volgens professionals vaak geen structurele plek in de kinderopvang. Dat is wel nodig om kinderen daar meer te laten bewegen. Dit kan door het thema een…

    Rapport
  • kwalitatief onderzoek naar de integratie van het thema bewegen in de opleiding tot (gespecialiseerd) pedagogisch medewerker

    Bewegen moet meer aandacht krijgen in de opleiding tot (gespecialiseerd) pedagogisch medewerker. Bijvoorbeeld door het thema bewegen op te nemen in de visie van de opleiding, het een prominente plek…

    Rapport
  • vragenlijst over bewegen op het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang

    Bewegen moet meer aandacht krijgen bij kinderdagverblijven (KDV’s) en op de buitenschoolse opvang (BSO). Bijvoorbeeld in beleid, via scholing voor medewerkers of door samen te werken met andere organisaties. Dit…

    Rapport
  • Column van Sanne Veldman, onderzoeker bij het Mulier Instituut, in het vakblad Sport & Strategie van juli 2023 over hoeveel (jonge) kinderen moeten bewegen. Wat wordt aangeraden?

    Artikel in vaktijdschrift