Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 

Geen cookies te weergeven

 
 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content

44 publicaties gevonden

  • Formatief beoordelen is bezig aan een stevige opmars in het onderwijs, ook in de lichamelijke opvoeding. Het is een manier van didactisch handelen, waarbij heel wat meer  komt kijken dan…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Professionaliseren kan op verschillende manieren, zoals ook blijkt uit de verschillende artikelen in dit topic. In plaats van eenmalige studiedagen en workshops, nemen steeds meer leraren deel aan ‘Lesson Study’,…

    Artikel in vaktijdschrift
  • wat zijn dat nou eigenlijk?

    Waarom zou je als docent Lichamelijke Opvoeding nog een masteropleiding gaan volgen? Je bent toch al eerstegraads bevoegd? Toch biedt het merendeel van de ALO’s tegenwoordig een masteropleiding aan, die…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Rubrics zijn een veelgebruikt instrument om het leren van leerlingen bij LO te evalueren, zowel voor formatieve of summatieve doeleinden. Ook op de alo’s worden rubrics veel toegepast, bijvoorbeeld bij…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Formatief handelen staat in het hele onderwijs in de belangstelling. Het wordt gezien als misschien wel de meest effectieve onderwijskundige interventie die je kunt doen om leren te bevorderen. Toch…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In Nederland is er niet alleen een lerarentekort, er is ook een tekort aan masteropgeleide leraren. In de LO misschien nog wel meer dan bij andere vakken. Maar waarom zou…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In LO Magazine 5, roept Jaap Verhagen in zijn ‘Ter Discussieartikel’ op om te stoppen met beoordelen in het (bewegings) onderwijs (Verhagen, 2023). Beoordelen heeft echter verschillende belangrijke onderwijskundige functies.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Binnen de politiek en de vakwereld lijkt soms de opvatting te heersen dat groepsleerkrachten geen goed bewegingsonderwijs kunnen verzorgen. Dit zou kunnen komen door een minieme opleiding, gebrek aan kennis…

    Artikel in vaktijdschrift