Spring naar content

11 publicaties gevonden

  • Impliciet leren, zelfregulatie, videofeedback, het ontwerpen van een rijk landschap van affordances, externe focus van aandacht … Ik stel me zo voor dat al die, vaak door wetenschappers aanbevolen leermethoden,…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Leerlingen mogen in het bewegingsonderwijs meer en meer autonoom keuzes maken die het oefenen en leren van beweegvaardigheden versterken. Het idee hierbij is dat autonomie een positieve invloed heeft op…

    Artikel in vaktijdschrift
  • invloed van leerlingkenmerken opexpliciete en impliciete leeropbrengsten

    In deel 2 (LO3, 2020) concludeerden we dat het raadzaam kan zijn om de keuze voor expliciete of impliciete leerhulp af te stemmen op de verbale werkgeheugen capaciteit van leerlingen…

    Artikel in vaktijdschrift
  • is er een juist moment?

    In LO7 van oktober 2016 beschreven we de theoretische achtergronden van het onderzoek naar het gebruik van video-instructie en -feedback (samen videomodelleren) in het bewegingsonderwijs dat we uitvoerden in het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Wij presenteren binnenkort een aantal lessenreeksen waarmee video-instructie en -feedback op een praktische hanteerbare wijze kan worden ingepast in het bewegingsonderwijs. De lessenreeksen komen voort uit het NRO praktijkonderzoek ‘Terugkijken…

    Artikel in vaktijdschrift
  • coping- en mastery modellen voor digigym

    Digigym, het toepassen van digitale middelen als tablets en smartphones in het bewegingsonderwijs, dwingt een gymdocent tot het maken van allerlei keuzes. In dit artikel nemen we er een onder…

    Artikel in vaktijdschrift
  • a TASC-based perspective of the acquisition of perceptual-motor behaviors

    The concepts of development and learning are discussed in terms of different theoretical orientations to the study of motor behavior. It is argued that although these concepts are commonly used…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • In het bewegingsonderwijs worden digitale hulpmiddelen steeds meer toegepast. Zo hoeft met digitale video het ‘plaatje’ niet per se live getoond te worden. Leerlingen kunnen vooraf geselecteerde filmpjes bekijken als voorbeeld…

    Artikel in vaktijdschrift