Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 

Geen cookies te weergeven

 
 

Geen cookies te weergeven

Spring naar content

6 publicaties gevonden

  • over pedagogiek in de gymzaal

    Als een leerling tegen de kast springt omdat het te moeilijk is, dan is dat zichtbaar (en hoorbaar!) en maak je het arrangement makkelijker. Opgelost. Als een groepje onenigheid heeft…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Leerkrachten schakelen vaak leerlingen in als helpers. Zij vinden het thema Bewegen regelen om meerdere redenen belangrijk: zelfstandigheid van leerlingen vergroten, beweegtijd maximaliseren en instructietijd minimaliseren. Uit onderzoek blijkt dat…

    Boek
  • waar begin je?

    Als een vakleerkracht extra aandacht wil besteden aan het socialer en rechtvaardiger organiseren van een gymles kan het helpen eerst te onderzoeken in welke mate deze doelstelling haalbaar is op…

    Artikel in vaktijdschrift
  • ‘Bewegen regelen’ is een prachtig thema. Ieder kind heeft recht op een plek waarin het zich sociaal kan ontwikkelen. En de les bewegingsonderwijs is natuurlijk de uitgelezen plek om dat…

    Artikel in vaktijdschrift
  • stop het recht van de sterkste

    Naast dat we kinderen in de lessen bewegingsonderwijs graag uitdagen om beter te leren bewegen, willen we kinderen ook leren om beter met elkaar te bewegen. Want als kinderen goed…

    Artikel in vaktijdschrift
  • de neo-klassikale les door de vakbekwame vakleerkracht

    Begin 2017 is de eerste ontwerpwedstrijd uitgeschreven voor het beste bewegingsontwerp van het jaar. Uit de inzendingen op de eerste ontwerpwedstrijd bleek dat met name klassikale activiteiten veel succes genieten…

    Artikel in vaktijdschrift