Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
8 publicaties gevonden
-
Seksuele opmerkingen, elkaar aanraken of uitgemaakt worden voor viezerik; de één bespreekt het gemakkelijk en de ander vermijdt gesprekken hierover liever. Toch zijn het onderwerpen die structureel aandacht behoeven op…
-
In deze reeks van vier artikelen brengt de ‘Ontwikkelgroep seksuele integriteit in LO’ het thema ‘Seksuele integriteit en grensoverschrijdend gedrag bij LO’ onder de aandacht. Hoe gaat de docent LO…
-
over bewust, respectvol en verantwoordelijk reageren
Eén op de zes jongeren maakt een vorm van seksueel geweld mee (De Graaf et al., 2017). Ruim de helft van de volwassen vrouwen en bijna één op de vijf…
-
“Seksueel grensoverschrijdend gedrag is een hardnekkig probleem. We moeten in iedere organisatie actief het gesprek voeren om ervan bewust te zijn dat dit op iedere plek kan gebeuren. We moeten…
-
integer omgaan met seksuele, sekse- en genderdiversiteit
Seksuele integriteit is het bewust, respectvol en verantwoordelijk omgaan met de eigen seksualiteit en die van de ander met u het doel bij te dragen aan plezier, ontwikkeling, weerbaarheid en…
-
integer omgaan met kleding, aanraken en kleedkamersituaties
Integere omgangsvormen zijn niet vanzelfsprekend, wat weer pijnlijk duidelijk werd door de onthullingen over seksueel grensoverschrijdend gedrag bij The Voice of Holland en de vele meldingen bij slachtofferorganisaties die daarop…
-
Dit betreft het tweede artikel over omgaan met seksualiteit in de gymles. Het eerste ging over seksueel gedrag van leerlingen onderling: over hoe te signaleren en te reageren (Van der…
-
Dit betreft een eerste van twee artikelen over omgaan met seksualiteit in de gymles. Het eerste gaat over seksueel gedrag van leerlingen onderling: signaleer je het en hoe reageer je…