Spring naar content

14 publicaties gevonden

  • wat doet de Halo om studenten toe te rusten en tegelijkertijd ook de sport als derde opvoedingsmilieu te stimuleren?

    Het vak lichamelijke opvoeding (bewegingsonderwijs) heeft tot doel dat leerlingen beter leren bewegen vanuit een pedagogisch perspectief. Ze worden meer(voudig) bekwaam en enthousiast om nu en later deel te nemen…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Of het nu om studenten op een ALO of om collega-docenten bewegingsonderwijs gaat, voor beiden is zelfreflectie enorm belangrijk om continue te blijven ontwikkelen (zie Denison, 2007). In dit artikel…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In het project ‘Persoonlijke en sociale vorming in en door bewegingsonderwijs’ wordt praktijkgericht onderzoek gedaan waarbij gebruik wordt gemaakt van co-creatie: docenten bewegingsonderwijs, opleidingsdocenten van de Halo en onderzoekers van…

    Artikel in vaktijdschrift
  • van trainers/coaches

    Sport wordt gezien als een context waar jeugdsporters zich op persoonlijk vlak goed kunnen ontwikkelen. De trainer/coach wordt in de literatuur gezien als een belangrijke spil in dit proces. De…

    Artikel in vaktijdschrift
  • De schooltijd (primair- en voortgezet onderwijs) is een cruciale periode voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van jeugdigen. Zij brengen veel tijd door op school en functioneren daar in sociale structuren. Het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Dit is het laatste deel van deze serie. In deel 1 is allereerst het begrip pedagogisch klimaat verhelderd. Na bestudering van de literatuur is een conceptomschrijving van het pedagogisch klimaat…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Dit is het vervolg op het artikel uit LO 5. Vanwege de omvang van dit artikel was het gesplitst in twee delen. In deel 1 las u de begripsverheldering en…

    Artikel in vaktijdschrift