Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21.958 publicaties gevonden
-
Op de studiedag voor het voortgezet onderwijs in Groningen op 1 februari jongstleden, is in een aantal workshops het Basisdocument voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs (Basisdocument VO) onder de aandacht…
-
-
In deze rubriek krijgt u de gelegenheid om uw mening te geven over zaken die volgens u belangrijk zijn. De redactie plaatst deze onder verantwoordelijkheid van de schrijver en hoeft het er niet mee…
-
a cross sectional study
Background: Physical inactivity is a growing public health concern. Use of mobile applications (apps) may be a powerful tool to encourage physical activity and a healthy lifestyle. For instance, apps…
-
De tweede fase is in 1998 ingevoerd. Het meest in het oog springende was de invoering van het studiehuis. Daarvoor moest in de scholen ook daadwerkelijk worden verbouwd. Ook deden…
-
In het openingsartikel van dit topic zijn de algemene veranderingen in de tweede fase op een rij gezet. Per 1 augustus 2007 worden ook voor LO de veranderingen doorgevoerd. Natuurlijk…
-
In de vorige artikelen is ingegaan op het waarom van de veranderingen en de inhoud van de tweede fase. In dit artikel laten we vier varianten van een PTA voor LO…
-
Tijdens de Thomas oriëntatiedag, een studiedag voor LO-docenten in Tilburg op 15 december jl., was de belangstelling voor de workshop over tik- en afgooispelen overweldigend. Veel docenten bewegingsonderwijs waren geïnteresseerd in, en…
-
Dit artikel is een voorbeeld van ‘good practice’ bedoeld om te laten zien hoe er kan worden omgegaan met coachen door leerlingen in het kader van Bewegen en regelen. We gebruiken atletiekonderdelen.…
-
Didactiek behandelt de relatie tussen het leren (van de leerlingen) en het onderwijzen (van de leraar) aan de hand van de wat-, hoe-, en waarom-vraag. In dit artikel worden de…