Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21.957 publicaties gevonden
-
de invloed van geslacht, geloofwaardigheid en congruentie op merkattitude
Dit onderzoek biedt nieuwe inzichten over het gebruik van beroemde sporters als endorsers in reclames. Er is onderzocht in welke mate de congruentie tussen de sportendorser en het merk invloed…
-
Dit onderzoek heeft de productattitude vergeleken bij het gebruik van een onbekende sport endorser en een bekende sport endorser. Tevens werd gekeken of het soort kleding dat de sport endorser…
-
beïnvloedt matchfixing de merkattitude en de geloofwaardigheid van de sponsor?
Deze studie tracht meer duidelijkheid te geven omtrent de invloed van matchfixing in de sportsponsoring. Aan de hand van een experiment is er onderzocht wat het effect van matchfixing is…
-
In dit literatuuroverzicht worden de werking en de toepasbaarheid van regulatory focus theory en de regulatory fit theory bestudeerd. Dit zal worden gedaan aan de hand van de hoofdvraag wat…
-
Er wordt door bedrijven steeds meer geld uitgegeven aan celebrity endorsement. Er wordt vooral veel gebruikgemaakt van sportende celebrities in de reclames van bedrijven. Doordat er veel geld wordt uitgegeven…
-
to keep or not to keep?
In deze thesis is geprobeerd de effecten van het begaan van verschillende soorten schandalen door een sport celebrity endorser te onderzoeken. Er werd gekeken naar de effecten op de geloofwaardigheid…
-
In deze thesis is onderzocht wat de effecten van de geloofwaardigheid van een celebrity sport endorser op de merkattitude en koopintentie van een sportmerk zijn. Ook is getracht een mogelijk…
-
the impact of a celebrity endorser scandal and the effect of a powerful response on consumer attitudes towards the brand
The use of celebrity endorsement has become very popular in the last few decades. Unfortunately, more and more of these icons in our society have been become involved in some…
-
een onderzoek naar de invloed van tijdsperspectief op de effectiviteit van positief en negatief geformuleerde hoe en waarom-informatie in een gezondheidsboodschap die voldoende sporten promoot
Een aantal feiten op een rij: de Nederlandse bevolking sport onvoldoende, het aantal mensen met overgewicht neemt in Nederland ieder jaar toe en bestaande sportinterventies hebben niet altijd het beoogde…
-
kwalitatief onderzoek naar de betekenis van sport voor hiv verpleegkundigen in de behandeling van hiv
In dit onderzoek is gekeken naar de betekenis van sport en bewegen voor hiv verpleegkundigen en hoe zich dat uit in hun behandeling en advies. De hoofdvraag van het onderzoek…