Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21.957 publicaties gevonden
-
een oproep tot een evenwichtige belangenafweging
Ambush marketing is een opkomende marketing techniek waarbij een partij die geen officieel sponsor is, de aandacht wegtrekt bij de officiële sponsor, door een vaak opvallende marketingactie tijdens een groot…
-
do you like the match?!
This Master Thesis examines celebrity endorsement on Facebook on the basis of matched information. Three different pretests were conducted to find equally appropriate celebrities, products and brands. In the main…
-
In de sportwereld lopen sporters regelmatig blessures op door ongevallen tijdens het beoefenen van de sport. Een veel voorkomend ongeval is het verkrijgen van een hersenschudding. In dit literatuuroverzicht wordt…
-
de invloed van geloofwaardigheid en congruentie op de attitude tegenover het product
De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: Wat is de invloed van de geloofwaardigheid van een sportendorser op de attitude tegenover het product en welke rol…
-
Wanneer er onder het verwachte niveau wordt gepresteerd tijdens veeleisende situaties, ondanks dat er wel wordt gestreefd naar een optimale prestatie lijdt men aan choking (Beilock & Gray, 2007). Om…
-
een onderzoek naar het effect van matchfixing binnen het voetbal op de attitude ten opzichte van de sponsor
In een experiment, uitgevoerd onder 158 Nederlanders, is onderzocht wat de invloed van negatieve publiciteit, in de vorm van matchfixing, omtrent een voetbalclub is op de attitude ten opzichte van…
-
This research looks at the sport Charity-Challenge events, as well as non-sport Charity-Challenge events. It investigates how this works from a consumer perspective, and how charities can best use brand building…
-
het gebruik van een sport endorser in printadvertenties
In deze scriptie staat beschreven wat het effect is van multiple product endorsement op de productattitude en de geloofwaardigheid van de sporter. Tevens wordt onderzocht of de mate van congruentie…
-
effect van het geslacht van sport celebrity endorsers op productattitude
Met dit onderzoek is onderzocht in hoeverre er een effect van het geslacht van sport celebrity endorsers op productattitude is. Daarnaast is er rekening gehouden met het geslacht van de…
-
de invloed van de afkomst van een endorser op merkattitude en koopintentie
In dit onderzoek is gekeken naar de invloed van afkomst van een sportendorser op de koopintentie en productattitude. Hierbij werden de variabelen identificatie en geloofwaardigheid meegenomen als mediatoren. Door middel…