Spring naar content

21.957 publicaties gevonden

  • how are political discourses reflected in sport news?

    This thesis investigates how political discourses are communicated through the sports media when two countries, the United Kingdom and The Netherlands, compete with each other. Since sport and sport media are becoming…

    Scriptie
  • perceived, preferred, and self-rated leadership behavior of korfball coaches

    The aim of this master thesis is to give insight into leading diverse teams. Transformational and transactional behavior of leaders have dominated modern leadership literature since both terms were introduced…

    Scriptie
  • een experiment om het verschil in koopintentie tussen sport endorser en acteur endorser te meten

    Celebrity endorsement is een bekend fenomeen in de wereld van marketing. Om op te vallen in de reclame clutter maken adverteerders gebruik van celebrity endorsement. In dit onderzoek wordt een…

    Scriptie
  • onderzoek naar het verband tussen het klimaat in de dansles, algemeen/domeinspecifiek concentratievermogen en de prestatie

    In de sport wordt concentratievermogen gezien als een goede voorspeller voor de prestatie. Er wordt gesproken over algemeen en domeinspecifiek concentratievermogen. De relatie tussen een veilig klimaat en concentratievermogen is…

    Scriptie
  • invloed op merkattitude en geloofwaardigheid van de endorser

    Uit eerder onderzoek blijkt dat het beeld dat mensen hebben over een celebrity invloed heeft op het merk wanneer deze via endorsement gelinkt worden. De betrokkenheid van een celebrity bij…

    Scriptie
  • the impact of coach's emotions on players' motivation and performance

    This research looked at the effects of emotional displays by coaches on motivation and performance of his players (team). Taken into account, emotional contagion, player’s own emotions, interpretation, appropriateness and…

    Scriptie
  • find the right match to win the game!

    In dit onderzoek wordt met behulp van de Match-up hypotheses gekeken naar het effect van de ‘congruentie tussen een sport endorser en een product’. Daarnaast is onderzocht of de genoemde…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de effecten van een sportgerelateerd schandaal ten opzichte van een privé-gerelateerd schandaal door een sport celebrity endorser

    In deze thesis wordt verslag gedaan van het onderzoek naar de effecten van verschillende soorten schandalen, die sport celebrity endorsers kunnen ondergaan, op merkattitude. Aan de hand van een experiment…

    Scriptie