Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21.957 publicaties gevonden
-
how are political discourses reflected in sport news?
This thesis investigates how political discourses are communicated through the sports media when two countries, the United Kingdom and The Netherlands, compete with each other. Since sport and sport media are becoming…
-
perceived, preferred, and self-rated leadership behavior of korfball coaches
The aim of this master thesis is to give insight into leading diverse teams. Transformational and transactional behavior of leaders have dominated modern leadership literature since both terms were introduced…
-
The goal of this research was to investigate the effect of a scandal on an athlete’s ability to successfully endorse a product, taking into account the type of product that…
-
The practice of employing celebrity athletes to endorse sport and non-sport products has increased rapidly in the past decades (Hsu and McDonald, 2002). Due increased media coverage and social visibility,…
-
een experiment om het verschil in koopintentie tussen sport endorser en acteur endorser te meten
Celebrity endorsement is een bekend fenomeen in de wereld van marketing. Om op te vallen in de reclame clutter maken adverteerders gebruik van celebrity endorsement. In dit onderzoek wordt een…
-
onderzoek naar het verband tussen het klimaat in de dansles, algemeen/domeinspecifiek concentratievermogen en de prestatie
In de sport wordt concentratievermogen gezien als een goede voorspeller voor de prestatie. Er wordt gesproken over algemeen en domeinspecifiek concentratievermogen. De relatie tussen een veilig klimaat en concentratievermogen is…
-
invloed op merkattitude en geloofwaardigheid van de endorser
Uit eerder onderzoek blijkt dat het beeld dat mensen hebben over een celebrity invloed heeft op het merk wanneer deze via endorsement gelinkt worden. De betrokkenheid van een celebrity bij…
-
the impact of coach's emotions on players' motivation and performance
This research looked at the effects of emotional displays by coaches on motivation and performance of his players (team). Taken into account, emotional contagion, player’s own emotions, interpretation, appropriateness and…
-
find the right match to win the game!
In dit onderzoek wordt met behulp van de Match-up hypotheses gekeken naar het effect van de ‘congruentie tussen een sport endorser en een product’. Daarnaast is onderzocht of de genoemde…
-
een onderzoek naar de effecten van een sportgerelateerd schandaal ten opzichte van een privé-gerelateerd schandaal door een sport celebrity endorser
In deze thesis wordt verslag gedaan van het onderzoek naar de effecten van verschillende soorten schandalen, die sport celebrity endorsers kunnen ondergaan, op merkattitude. Aan de hand van een experiment…