Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21.957 publicaties gevonden
-
Het artikel gaat in op het spelverloop van het ultimate frisbee, de waarde voor het VO om vervolgens dieper in te gaan op een aantal elementen: aanval, verdedigen, spelregels en…
-
Op welke wijze kan co-educatie dan bijdragen aan de doelstellingen van ons vak? Voetbal is van oudsher een sport die meer door jongens wordt beoefend dan door meisjes. Het aantal…
-
Sekseverschillen en hoe ermee om te gaan vroeger en nu. De auteur van dit artikel verbindt de inzichten van vroeger met die van nu en komt tot een ‘verrassende’ conclusie.
-
De discussie over de effecten van gemengd lesgeven aan jongens en meisjes in het bewegingsonderwijs is een terugkerende. De praktijk van alledag geeft meestal vorm aan het onderwijs. Deze praktijk…
-
Vanaf de invoering van de Basisvorming in de onderbouw van het voortgezet onderwijs (BAVO) is het gebruikelijk dat jongens en meisjes in klassenverband deelnemen aan de les lichamelijke opvoeding (LO)1…
-
Verschillen tussen jongens en meisjes zijn er. Dat is een feit. Maar hoe zit het in de gymles? Zelf gymde ik vroeger niet met jongens: op mijn oude middelbare school…
-
jongens en meisjes in de gymles
-
Hoeveel mensen met een etnische minderheidsachtergrond zijn er werkzaam in senior governance posities en coaching posities in het Nederlandse professionele voetbal en wat is de verhouding tussen mannen en vrouwen…
-
een realistisch perspectief op redzaamheid
Naast denkvermogen is ‘doenvermogen’ minstens zo belangrijk om aan de hoge eisen van de participatiesamenleving te kunnen voldoen. De overheid verwacht van burgers steeds vaker dat ze zelfredzaam zijn op…
-
efficiency assessment with data envelopment analysis
Over the last decades, sports sponsorship has become a popular and expensive marketing instrument. However, in business practice, projects are often not evaluated properly and academic research considering both costs…