Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21.991 publicaties gevonden
-
In het kader van het topic ‘De lerende jonge professional’ hebben we een afdeling gevraagd hoe ze actuele zaken in het onderwijs onder de aandacht brengen van hun leden. In…
-
De KVLO doet zelf ook mee aan de professionalisering van de werkers in het speelveld in en rondom de school. Onder andere met cursussen, scholingen, uitgave van het vakblad Lichamelijke…
-
NOC*NSF Talentdag
Op 12 november aanstaande organiseert NOC*NSF de derde editie van de NOC*NSF Talentdag, in Almere en op Papendal, bij Arnhem. De kennis en expertise van de docent LO is in…
-
keuzevak op Groenewald Stein
Door de vernieuwing van het vmbo is het programma van Sport, Dienstverlening en Veiligheid van de radar geraakt. Daarop moest onderzocht worden hoe leerlingen basis en kader met affiniteit voor…
-
groepsdynamica aan het begin van het schooljaar en de rol van de docent LO
In de eerste weken van het nieuwe schooljaar lijkt (bijna) iedereen weer vol energie en enthousiasme aan de start te verschijnen met verschillende (beweeg) redenen. Daar liggen kansen voor ons…
-
Van een gymdocent wordt verwacht dat hij of zij de motorische vaardigheid van kinderen in kaart kan brengen en de ontwikkeling over langere tijd kan volgen. Om de motorische ontwikkeling…
-
De Academie voor Lichamelijke Opvoeding in Amsterdam (ALO) start met ingang van september 2017 het professionaliseringsplatform ‘LO in Beweging’. Het doel van dit platform is door middel van het aanbieden…
-
Tafeltennis is een leuke en speelse manier om kinderen hun cognitieve vaardigheden, motoriek en reflexen te ontwikkelen. Wij als ‘MJ tafeltennis’ zijn vijf jaar geleden actief begonnen met het aanbieden…
-
vragen aan afstudeerders en starters
In het kader van het topic ‘De lerende jonge professional’ hebben we via de ALO’s geslaagde studenten en collega’s die net aan het werk zijn gevraagd een vragenlijstje in te…
-
uitleg van de ontwerpstappen om te komen tot een zelfregulatieve lessenreeks
In het vorige artikel (Lichamelijke Opvoeding magazine 2, 2017) is aandacht besteed aan Goalkeeper; een methode gericht op het stimuleren van zelfregulatie in sport- en leefstijllessen. In het kader wordt…