Spring naar content

21.991 publicaties gevonden

  • In juli 2014 kwam ik voor de eerste keer in aanraking met Burner Games. Nu, drie jaar later, is de vertaling van dit spellenboekje in het Nederlands een feit. De…

    Artikel in vaktijdschrift
  • kans of gevaar?

    Met dit topic wil de redactie nog eens expliciet de vraag stellen wat de verhouding moet zijn tussen de doelen van bewegingsonderwijs en ‘andere’ doelen, wat die ook mogen zijn.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • 'winterbijeenkomst 2017' in november

    Twee keer per jaar komen de ‘anders-actieven’ binnen de KVLO bij elkaar om te horen over de huidige ontwikkelingen en om elkaar te ontmoeten. Het programma is daarop volledig ingericht.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • interview met Tannie van Rossen

    Soms gebeuren er dingen waardoor je blik verandert. Vrijdag 20 oktober reden Jan Rijpstra en ondergetekende naar Westkapelle in Zeeland voor een bezoek aan een van onze oudste leden: Tannie…

    Artikel in vaktijdschrift
  • nauwelijks verandering in lestijd bewegingsonderwijs op basisscholen

    Voor de groepen 3 t/m 8 is de wekelijkse lestijd in 2017 voor bewegingsonderwijs gemiddeld 89 minuten en ten opzichte van het schooljaar 2012/2013 gelijk gebleven. Groep 1-2 krijgt gemiddeld…

    Artikel in vaktijdschrift
  • over emotieregulatie in de gymles

    Een groepje kinderen speelt een tikspel. Ik zie dat Timo boos wordt, Kay een harde duw geeft en vervolgens boos de gymzaal uitloopt. Als ik vraag wat er aan de…

    Artikel in vaktijdschrift
  • stop het recht van de sterkste

    Naast dat we kinderen in de lessen bewegingsonderwijs graag uitdagen om beter te leren bewegen, willen we kinderen ook leren om beter met elkaar te bewegen. Want als kinderen goed…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Regelmatig besteden we in Lichamelijke Opvoeding Magazine aandacht aan reguleren in het bewegingsonderwijs. Nu in 2017 doen we dat weer. Vanaf de basisschool is reguleren ingeburgerd in ons onderwijs. En…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het leren van ‘Bewegen en regelen’ is één van de sleutels die toegang geeft tot deelname aan de bewegingscultuur. Leerlingen dienen zich te oriënteren op een aantal regelende aspecten. (…

    Artikel in vaktijdschrift