Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21.999 publicaties gevonden
-
een vraag-aanbodanalyse naar binnen- en buitensportaccommodaties (2019 - 2035)
Het Mulier Instituut heeft in opdracht van de gemeente Gouda de beschikbare ruimte voor de georganiseerde binnen- en buitensport in de gemeente onderzocht. In het onderzoek is gebruikgemaakt van verschillende…
-
Met de publicatie ‘Mijn beweegredenen’ kunnen revalidanten zelf de stappen doorlopen om bewegen en lichamelijke activiteiten opnieuw een plek in hun leven te geven.
-
een verkennende studie
In opdracht van het ministerie van VWS heeft het Mulier Instituut een verkennende studie uitgevoerd naar (veranderingen in) de exploitatie van sportaccommodaties vanuit de invalshoek van gemeenten. Op basis van…
-
De doelen van dit proefschrift waren: het onderzoeken van de relaties tussen motorische vaardigheden, executieve functies en onderliggende hersenmechanismen; het onderzoeken van de acute effecten van aerobe fysieke activiteit en…
-
De fysieke activiteit en fysieke fitheid van kinderen met een chronische aandoening is slechter dan die van gezonde leeftijdsgenoten. Als gevolg hiervan zijn kinderen met een chronische aandoening beperkt in…
-
factsheet 2019/23
Het factsheet ‘Duurzaamheidsmaatregelen bij verenigingen (2019)’ van het Mulier Instituut toont dat meer dan de helft van de sportverenigingen de afgelopen drie jaar investeerden in energiebesparende maatregelen of duurzame energieopwekking.…
-
cooperative learning
Het zichtbaar maken van leerdoelen, kan dat ook als het gaat om samenwerkend leren? In onze jaarplannen en periodeplannen en lesplannen maken we meestal duidelijk welke activiteiten we aan bod…
-
Met de Wet Beroep Leraar en het Lerarenregister hebben leraren een duidelijke eigen verantwoordelijkheid gekregen, met zeggenschap over vakinhoud, didactiek, pedagogiek en het beoordelen van prestaties van leerlingen. Dit verhaal…
-
het spelen van het spel als vertrekpunt van het onderwijs
Het ontwerpen en realiseren van spelonderwijs dat voor iedere leerling betekenisvol en uitdagend is, is een complexe opgave. In dit proces kan een vakdidactisch model de leraar de nodige structuur,…
-
Deze visie is gebaseerd op de meest actuele kennis over de ontwikkeling van een individu, zowel op motorisch als sociaal- emotioneel gebied. Tot stand gekomen met input van alle betrokken…