Spring naar content

21.987 publicaties gevonden

  • aansluiten bij het werkgeheugen van de leerling

    Welke leerhulp – zoals de inhoud en formulering van instructie of het ontwerp van het bewegingsarrangement – past het beste bij de leerling en kan zorgen voor optimale succeservaringen en…

    Artikel in vaktijdschrift
  • inzicht in wandelend Nederland

    Een onderzoeksrapport met spraakmakende interviews dat inzoomt op de ontwikkelingen en kerncijfers op het gebied van wandelen in Nederland.

    Rapport
  • the science of physical activity, rest and health

    In industrialized nations, our sedentary lifestyles have contributed to skyrocketing rates of obesity and diseases like diabetes. A key remedy, we are told, is exercise – voluntary physical activity for…

    Boek
  • uitdagingen en prioriteiten voor de sportprofessional

    Deze kennis- en innovatiegenda vormt een samenvatting van de maatschappelijke uitdagingen en kennisbehoefte op het gebied van sport en bewegen. Vier thema’s staan daarbij centraal: Nederland in beweging, vaardig in…

    Brochure
  • Een aantrekkelijke groene leefomgeving én ook een maatje om samen mee te bewegen, stimuleren inwoners om er op uit te gaan en te bewegen. Dat is 1 van de conclusies…

    Factsheet
  • Welke motieven hebben leerlingen om te kiezen voor het keuze-examenvak Bewegen, Sport en Maatschappij (BSM)? Bestaan er verschillen tussen jongens en meisjes, havo en vwo leerlingen en leerlingen die eerder…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het systematisch ontwikkelen van een nieuwe beoordelingsmethode voor Spel. Ook dat is praktijkonderzoek! Onderzoek en lichamelijke opvoeding (LO) is een combinatie die mogelijk bij sommigen nog steeds de wenkbrauwen doet…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Hoe leerlingen in de les LO te beoordelen, is een vraagstuk waar veel vakgroepen mee worstelen. Tijdens vakgroepvergaderingen wordt geprobeerd antwoord te krijgen op vragen als: Geef je wel of…

    Artikel in vaktijdschrift
  • groepsdynamisch Werken in het onderwijs

    IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…

    Artikel in vaktijdschrift