Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21.987 publicaties gevonden
-
aansluiten bij het werkgeheugen van de leerling
Welke leerhulp – zoals de inhoud en formulering van instructie of het ontwerp van het bewegingsarrangement – past het beste bij de leerling en kan zorgen voor optimale succeservaringen en…
-
In het kader van het topic ‘Aansluiten bij de behoeften van ieder kind’ is dit een artikel over pedagogische tact. Tact in het algemeen is een eigenschap die je eigenlijk…
-
inzicht in wandelend Nederland
Een onderzoeksrapport met spraakmakende interviews dat inzoomt op de ontwikkelingen en kerncijfers op het gebied van wandelen in Nederland.
-
the science of physical activity, rest and health
In industrialized nations, our sedentary lifestyles have contributed to skyrocketing rates of obesity and diseases like diabetes. A key remedy, we are told, is exercise – voluntary physical activity for…
-
uitdagingen en prioriteiten voor de sportprofessional
Deze kennis- en innovatiegenda vormt een samenvatting van de maatschappelijke uitdagingen en kennisbehoefte op het gebied van sport en bewegen. Vier thema’s staan daarbij centraal: Nederland in beweging, vaardig in…
-
Een aantrekkelijke groene leefomgeving én ook een maatje om samen mee te bewegen, stimuleren inwoners om er op uit te gaan en te bewegen. Dat is 1 van de conclusies…
-
Welke motieven hebben leerlingen om te kiezen voor het keuze-examenvak Bewegen, Sport en Maatschappij (BSM)? Bestaan er verschillen tussen jongens en meisjes, havo en vwo leerlingen en leerlingen die eerder…
-
Het systematisch ontwikkelen van een nieuwe beoordelingsmethode voor Spel. Ook dat is praktijkonderzoek! Onderzoek en lichamelijke opvoeding (LO) is een combinatie die mogelijk bij sommigen nog steeds de wenkbrauwen doet…
-
Hoe leerlingen in de les LO te beoordelen, is een vraagstuk waar veel vakgroepen mee worstelen. Tijdens vakgroepvergaderingen wordt geprobeerd antwoord te krijgen op vragen als: Geef je wel of…
-
groepsdynamisch Werken in het onderwijs
IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…