Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
21.962 publicaties gevonden
-
‘Aansluiten bij de behoeften van ieder kind’ dat klinkt vanzelfsprekend,bijna als een open deur. Maar komen die behoeften van een leerling wel overeen met de wens en bedoeling van de…
-
In oktober 2016 is de methode ‘Turnen voor beginnerz’ uitgebracht. Op dit moment wordt gewerkt aan een soortgelijke methode voor judo. In een artikelenserie wil ik een verbinding maken tussen…
-
groepsdynamisch Werken in het onderwijs
IK in de WIJ is voor ons een treffende metafoor voor het schrijven van een boek over Groepsdynamisch Werken met klassen. Wij zijn gefascineerd door de invloed van de groepsdynamiek…
-
Welke motieven hebben leerlingen om voor een sport-actieve school te kiezen en/of voor het keuze-examenvak BSM? Van belang is in ieder geval dat leerlingen plezier hebben in sporten en bewegen…
-
de toepassing van pedagogische tact inhet bewegingsonderwijs
In dit topic ‘Aansluiten bij de behoeften van ieder kind’, staat in het artikel van Corina van Doodewaard een uitleg van wat pedagogische tact inhoudt. Het hier voorliggende artikel is…
-
over het belang van presentie voor de pedagogische opdracht van leraren
De pedagogische opdracht – het voorbereiden van kinderen en jongeren op de maatschappij – binnen het onderwijs staat meer dan ooit in de belangstelling. Jaap Kleinpaste buigt zich in deze…
-
Starting from 2020, 320 sports accommodations have to be made CO2 neutral annually. Since the sports sector’s energy consumption was unknown for 1990, a baseline measurement was performed by the…
-
makkelijker gezegd dan gedaan?
Kinderen ontwikkelen hun motoriek en hun motorische vaardigheden op hun eigen manier, in hun eigen tempo. Dit lijkt vanzelf te gaan, bijna moeiteloos. Dat geldt echter niet voor alle kinderen.…
-
makkelijker gezegd dan gedaan?
Kinderen ontwikkelen hun motoriek en hun motorische vaardigheden op hun eigen manier, in hun eigen tempo. Dit lijkt vanzelf te gaan, bijna moeiteloos. Dat geldt echter niet voor alle kinderen.…
-
aansluiten bij het werkgeheugen van de leerling
Welke leerhulp – zoals de inhoud en formulering van instructie of het ontwerp van het bewegingsarrangement – past het beste bij de leerling en kan zorgen voor optimale succeservaringen en…