Spring naar content

23 publicaties gevonden

  • motiverend beoordelen in de les LO

    In dit tweede artikel bekijken we het beoordelen van leerlingen in de les LO vanuit een motivatieperspectief en beantwoorden we de vraag of beoordelen wellicht ook motiverend kan zijn voor…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In dit artikel wordt besproken in hoeverre de les LO kan bijdragen aan een actieve leefstijl. Er wordt een aantal strategieën beschreven die gericht zijn op intensivering van de les…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In het project ‘Een Punt voor Gym?!’ werkt een aantal organisaties samen om meer kennis te verzamelen rondom beoordelen binnen LO. Onderdeel daarvan is een landelijk onderzoek naar de stand van zaken…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het is logisch dat je een cijfer krijgt voor wiskunde, Engels, Nederlands, scheikunde. Maar hoe zit dat eigenlijk met het vak lichamelijke opvoeding? Leerlingen, ouders, de school, iedereen verwacht een ‘punt voor…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het stuk over het onderzoekartikel in aflevering 1 van ons magazine heeft sommige collega’s in de pen doen klimmen. Ze schreven een brief in reactie op het ‘Onderzoekartikel, wel berekenbaar maar onleesbaar’…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een praktijkartikel over het intensiveren van de les LO

    Waarschijnlijk zit het met de intensiteit van je gymlessen wel goed. Je bent immers afgestudeerd en inmiddels een ervaren docent. Toch blijkt uit het in 2009 uitgevoerde nationale onderzoek naar de intensiteit…

    Artikel in vaktijdschrift
  • toetsing binnen de lichamelijke opvoeding

    Powerpointpresentatie van de presentatie gegeven op 7 november 2013 tijdens de Dag van het Sportonderzoek. De auteurs hebben met hun gepresenteerde onderzoek tot doel om de stand van zaken omtrent…

    Website